Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol
Šuda, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních kompetencí u učitelů základních škol. Cílem práce je porovnat sociální kompetence u vybrané skupiny respondentů. Teoretická část se věnuje tématu sociálních kompetencí ve vztahu k učitelské profesi, se zaměřením na obecnou charakteristiku problematiky sociálních kompetencí. Dále pak samotnému významu a roli sociálních kompetencí. Ve stručnosti je charakterizována námi využitá výzkumná metoda a obecná charakteristika profese učitele a učitelství z hlediska osobnostních požadavků. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Inventáře sociálních kompetencí-ISK. Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebehodnocení úrovně dosažených sociálních kompetencí u vybrané skupiny respondentů. Položky ISK sytí 17 primárních škál, které můžeme spojovat do čtyř hlavních sekundárních škál. Mezi sekundární škály následně patří: sociální orientace (SO), ofenzivita (OF), sebeovládání (SE), reflexibilita (RE). Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, využitelná v praxi andragogiky a managementu vzdělávání. Samotná výzkumná část je realizována na vzorku 112 učitelů základních škol, z toho je 12 mužů (9 %) a 100 žen (91 %). Z hlediska proměnných výzkumného šetření jsou reflektovány především...
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol
Šuda, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Analýza sociálních kompetencí u učitelů základních škol Diplomová práce se zabývá analýzou sociálních kompetencí u učitelů základních škol. Cílem práce je porovnat sociální kompetence u vybrané skupiny respondentů. Teoretická část se věnuje tématu sociálních kompetencí ve vztahu k učitelské profesi, se zaměřením na obecnou charakteristiku problematiky sociálních kompetencí. Dále pak samotnému významu a roli sociálních kompetencí. Ve stručnosti je charakterizována námi využitá výzkumná metoda a obecná charakteristika profese učitele a učitelství z hlediska osobnostních požadavků. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí testu Inventáře sociálních kompetencí-ISK. (Hoskovcová, Vašek, 2017) Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebehodnocení úrovně dosažených sociálních kompetencí u vybrané skupiny respondentů. Položky ISK sytí 17 primárních škál, které můžeme spojovat do čtyř hlavních sekundárních škál. Mezi sekundární škály následně patří: sociální orientace (SO), ofenzivita (OF), sebeovládání (SE), reflexibilita (RE). Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, využitelná v praxi andragogiky a managementu vzdělávání. Samotná výzkumná část je realizována na vzorku 112 učitelů základních škol, z toho je 12 mužů (9 %) a 100...
Souvislost výchovného stylu a sociálních kompetencí dospívajících
RUSÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních kompetencí adolescentů. Cílem práce je zjistit souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi adolescentů. Teoretická část je rozdělena na čtyři části. Tyto kapitoly se zabývají popisem základních pojmů: období adolescence, výchova, výchovné styly, sociální kompetence a souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Výzkumný soubor se skládá ze 76 respondentů ze střední školy. Pro měření vybraných proměnných použit Dotazník způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek) a Inventář sociálních kompetencí (ISK) (Kanning). Nakonec jsou získaná data statisticky zpracována a vyhodnocena. V praktické části se prokázala, že výchovné styly souvisí s některými sociálními kompetencemi. Nejvíce souvislostí se potvrdilo mezi výchovnými styly a reflexibilitou. Klíčová slova: sociální kompetence, výchovné styly, adolescence
Sociální kompetence středního managementu školy
Košťálová, Vlasta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalá ská práce Sociální kompetence st edního managementu koly se zabývá kolským managementem. e í smysluplnost jeho len ní do t í úrovní podle vzoru podnikového managementu. Hlavní pozornost je v novaná kompeten ním model m, jejich vyu ití ve kolním prost edí se zam ením na sociální kompetence st edního managementu. Práce vychází z teorie podnikového managementu a ze zku eností anglického kolství. Klí ovým zdrojem je kniha A. Gold ízení sou asné koly. Teoretická ást se zabývá také kompeten ním modelem, definicí pojmu kompetence, sociálními kompetencemi zvlá . Kompeten ní modely ve kolním managementu jsou vyu itelné p edev ím ve výb rových ízeních p i obsazování klí ových mana erských pozic. Kompeten ní model dané pozice je nástrojem i ke zp tné vazb a k hodnocení. Vyhodnocení dotazník potvrdilo tvrzení, e mechanické p enesení len ní podnikového managementu do kolního prost edí není vhodné. Dále se prokázalo, e nejsporn j í pozicí pro za azení do úrovn managementu je zástupce editele. Výsledky dotazníku poukázaly na rozdílné názory na sociální kompetence vysokého a st edního managementu koly. Hlavním p ínosem práce jsou vý e popsaná zji t ní, která jsou vyu itelná pro obsazování mana erských pozic ve kole a pro práci editele se svými kolegy. Zji t ní jsou zárove výzvou k dal ímu studiu a zkoumání.
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav
Gabaľová, Ivana ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav Ivana Gabaľová Bakalářská práce 3.1.2012 SOSP FSV UK Abstrakt Autor se v práci zabývá situací raně dospělých jedinců po odchodu ze zařízení ústavní výchovy, jejich mírou začlenění do společnosti a zvládání samostatného života. Řeší při tom, jaký dopad má prostředí ústavu na proces jejich socializace, jaké předpoklady na úspěšný život mají z rodiny, a jakou roli hraje právě ústav při jejich přípravě na samostatný život. Dále zkoumá rozdíly v potřebách klientů dětských domovů a výchovných ústavů a snaží se identifikovat rozhodující faktory pro jejich úspěch v osobním životě a na pracovním trhu. Pomocí expertních rozhovorů s pracovníky obout typů ústavu zjišťuje, že rozdíly u dětských domovů a výchovných ústavů jsou nepatrné. U výchovných ústavů je vyšší důraz na poslušnost kvůli problémovému chování svěřenců, v dětských domovech mají děti více svobody. U obou skupin je nejvýraznějším překážkou úspěchu nedostatek samostatnosti a nerealistický pohled na svět. Rozhodující je i zda se po odchodu z ústavu jedinec osamostatní nebo se navrací k rodině. Nutné je zlepšit následnou péči pro mladé lidi opouštějící ústav.
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v České republice
Motyčka, Pavel
V rámci této práce jsme zjišťovali, jak ovlivňuje etická výchova chování žáků a sociální klima třídy. Ke zjišťování výsledků jsme použili smíšenou kvantitativně-kvalitativní metodologii. V kvantitativní části jsme realizovali výzkum pomocí přirozeného experimentu s jednou sledovanou nezávisle proměnou, kterou byl program etické výchovy aplikovaný po dobu jednoho roku mezi žáky základních a středních škol. Sledovanými závisle proměnnými byly u žáků: míra prosociálního chování, míra úzkostnosti a míra behaviorálních problémů, ve skupině: kvalita sociálního klimatu a míra důvěry. V kvalitativní části jsme se snažili sledovat jak a na základě čeho, žáci a učitelé vnímají etickou výchovu. Použité metody sběru dat byly: nominační technika, dotazník O tvých spolužácích, dotazník O tvých pocitech, dotazník CES, dotazník SDQ. V kvalitativní části jsme použili dotazník s otevřenou otázkou: Co mi etická výchova dala a co vzala? Domníváme se, že výzkum můžeme uzavřít předpokladem, že v kvantitativní části došlo minimálně v rámci našeho výzkumného vzorku k přijetí hypotézy, že etická výchova snižuje u žáků míru úzkostnosti a dalších emocionálních symptomů, a že obsah výuky vede žáky k většímu zaujetí prací a ke snížení nepozornosti. Můžeme se také domnívat, že na základě vykázaných výsledků došlo k částečnému potvrzení...
Přístup k rozvoji sociální a personální klíčové kompetence v učebnicích francouzského jazyka
Janouchová, Markéta ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jednou z podstatných složek konceptu českého vzdělávání - tzv. klíčovými kompetencemi. Zaměřuje se na dvě z klíčových kompetencí, a to konkrétně na kompetenci personální a sociální. V teoretické části se věnuje samotným pojmům personální a sociální klíčová kompetence, s důrazem na jejich význam a na konkrétní oblasti, ze kterých jsou jednotlivé kompetence tvořeny. V případě kompetence sociální se soustředí především na oblasti sociální komunikace, sociálních dovedností, sociální inteligence a tzv. prosociálního chování. V souvislosti s personální kompetencí se pak věnuje především oblastem sebepoznání, sebepojetí, sebehodnocení, sebeorganizace a seberegulace, jakož i psychohygieně. V neposlední řadě se též věnuje spojitosti personální a sociální kompetence a výuky cizích jazyků. V praktické části analyzuje čtyři vybrané francouzské učebnice a prostřednictvím rozborů hodnotí, zda a případně do jaké míry učebnice rozvíjí vybrané kompetence.
Rozvoj sociálních kompetencí u jedinců s autismem v mladším školním věku
KOLÁŘOVÁ, Andrea
Cílem bakalářské práce je seznámení se s problematikou rozvoje sociálních dovedností u žáků s poruchami autistického spektra mladšího školního věku. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části jsou uvedeny teoretické poznatky, díky kterým se seznámíme s problematikou autismu. Nejprve se budeme zabývat pojmem porucha autistického spektra, následně se seznámíme s historickým vývojem PAS i současnými poznatky. Následovat bude výskyt autismu, léčba, diagnóza a autistická triáda. Významná je i kapitola o charakteristice jednotlivých poruch autistického spektra. V závěru teoretické části budou zmíněny sociální dovednosti a způsob vzdělávání dětí s autismem v České republice. Cílem druhé části bakalářské práce je formou kvalitativního výzkumu získat poznatky o způsobu a kvalitě rozvíjení sociálních kompetencí zkoumaných žáků s poruchami autistického spektra mladšího školního věku, integrovaných v základních školách. Prostřednictvím pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentů budou vypracovány případové studie zkoumaných žáků, které budou doplněny o vlastní zkušenosti autorky získané při kontaktu s těmito jedinci. Účelem práce bude odpovědět na stanovené výzkumné otázky a dosažení stanoveného cíle. Přínosem práce je získání nových poznatků o zkoumaném tématu a dosažení obohacení dosavadních znalostí o této problematice.
Preventivní programy pro seniory jako sociálně - pedagogické téma
KLEPÁČ, Ondřej
Práce se zabývá preventivními programy pro seniory. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem mohou preventivní programy pro seniory rozvíjet sociální kompetence seniorů. Pro seniory je důležité zachovat jejich soběstačnost a autonomii, neboť to ovlivňuje jejich kvalitu života, která je důležitá pro jejich integritu. Senioři mohou být ohroženi sociálním vyloučením na základě rizikových faktorů, například odchodem do starobního důchodu a s tím souvisejícím osamocením. Senioři se mohou stát oběťmi násilí nebo zneužívání. Je proto důležité, aby společnost mohla seniorům nabídnout preventivní programy, které budou rozvíjet jejich sociální kompetence. V práci jsou uvedeny některé příklady vybraných preventivních programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.